Polityka prywatności dla pracowników/współpracowników PRK 7 nieruchomości sp. z o.o. będących osobami fizycznymi

Realizując wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), chcemy poinformować, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 13 a także art. 14 RODO, jak przetwarzamy Twoje dane. Treść klauzuli informacyjnej uporządkowana jest odpowiednio do kolejności poszczególnych wymagań wspomnianych art. 13 oraz 14 RODO.

Kto odpowiada za Twoje dane osobowe? (Administrator)

Administratorem danych osobowych jest PRK 7 Nieruchomości Sp. z o.o. wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000151019; REGON: 015460299; NIP: 522-26-90-083.

Jak się skontaktować z Administratorem?

W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się listownie z Administratorem na adres: PRK 7 Nieruchomości spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Leszno 12, II piętro, 01 – 192 Warszawa z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”, za pomocą poczty elektronicznej na adres email: sekretariat@prk7nieruchomosci.com.pl lub telefonicznie pod numerem +48 22 691 46 46.

Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawy prawne?

Dane osobowe osób zatrudnianych lub wykonujących usługi na podstawie umowy przetwarzane są:

  1. w celu realizacji umowy o pracę/innej umowy zawartej pomiędzy osobą, której dane dotyczą a Administratorem, w tym w celu ustalenia oraz wypłaty wynagrodzenia za pracę oraz innych świadczeń, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b) RODO – przez okres zatrudnienia;
  2. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego polegających na dokonaniu obowiązkowych zgłoszeń i rejestracji pracownika Administratora, a także ustalenia, pobrania i wpłaty składek na ubezpieczenia społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 50/10 lat w zakresie przechowywania dokumentów na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty;
  3. w celu realizacji obowiązków pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, przeprowadzania niezbędnych szkoleń, badań lekarskich, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przez okres 10 lat po ustaniu zatrudnienia;
  4. w celu wykonywania obowiązku pracodawcy w zakresie prowadzenia i archiwizowania akt osobowych zgodnie z 6 ust. 1 c) RODO – przez okres 50/10 lat po ustaniu zatrudnienia;
  5. w celu wykonania obowiązków w zakresie realizacji wymagań Zamawiającego i archiwizowania niezbędnej dokumentacji przetargowej oraz wykonawczej w okresie wymaganym przepisami, co stanowi uzasadniony interes administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  6. w zakresie, w jakim Pracodawca stosuje monitoring wizyjny oraz elektroniczny (w zakresie wykorzystywania dostępu do Internetu) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest organizacja procesu pracy, ochrona osób, mienia oraz informacji należących do Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przez okres do 3 mies. po ustaniu zatrudnienia;
  7. w celach związanych z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przez okres 3 lat od ustania zatrudnienia, a w przypadku toczącego się postępowania przez okres jego trwania do czasu prawomocnego zakończenia oraz przedawnienia roszczeń;
  8. w celu usprawnienia komunikacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz danych kontaktowych alternatywnych, w celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej za dobrowolną zgodą pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO – przez okres zatrudnienia;
  9. dotyczących wizerunku pracownika/współpracownika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celu usprawnienia komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej, za dobrowolną zgodą osoby, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) RODO – przez okres zatrudnienia.

Prawa osób, których dane przetwarza PRK 7 Nieruchomości sp. z o.o.

Na podstawie przepisów RODO osobom fizycznym będącym kontrahentami/podwykonawcami lub ich pracownikom/współpracownikom przysługują określone poniżej prawa:

  1. dostępu do swoich danych;
  2. żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
  3. żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania;
  4. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie;
  5. do cofnięcia zgody w dowolnym momencie; cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  6. wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), fax. 22 531 03 01, godziny pracy urzędu: 8.00 – 16.00).

Inspektor Ochrony Danych

W PRK 7 Nieruchomości sp. z o.o. został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. W przypadku realizacji wymienionych praw oraz zapytań związanych z ochroną danych osobowych, każda osoba, może zadawać pytania lub złożyć wniosek, kierując go na adres email iod@grupatrakcja.com.

Źródła pochodzenia danych osobowych

Dane osobowe w celach rekrutacyjnych związku z zatrudnieniem pozyskiwane są z portalu Pracuj.pl za pośrednictwem spółki Trakcja S.A.

Odbiorcy i kategorie odbiorców danych osobowych

Dane osobowe udostępniane są następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:

a) usługodawcy świadczący usługi, (np. podmioty świadczące usługi IT na podstawie umów powierzenia przetwarzania);

b) Zamawiający, jeżeli podpisane umowy nakładają taki obowiązek lub w związku z ubieganiem się o udzielenie zamówień publicznych lub zamówień nieobjętych Prawem zamówień publicznych.

d) jeżeli obowiązek taki wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Administrator może też udostępniać Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w tym m.in.: Urzędowi Skarbowemu; Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych; Państwowej Inspekcji Pracy; Urzędowi Transportu Kolejowego; Komisja Nadzoru Finansowego; Policji i Prokuraturze.

Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

W przypadku konieczności przekazywania danych osobowych do państw trzecich, tj. do odbiorców, w których nie obowiązują przepisy RODO, Administrator, zapewniając odpowiednie zabezpieczenia w rozumieniu art. 46 RODO, zawiera umowę z odbiorcą, który spełnia wymagania określone w przepisach Komisji (UE) w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich.

Okres przechowywania danych

Administrator dokłada wszelkich starań aby Twoje dane osobowe przetwarzane były w sposób adekwatny i tak długo jak jest to niezbędne do realizacji celów, w jakich zostały one zebrane lub, jeśli jest to konieczne, w celu zachowania zgodności z obowiązującym prawem, w szczególności przez okres obowiązywania umowy i okres przedawnienia roszczeń.